Fönsterhöjder

Eftersom jag har väldigt begränsade möjligheter att ta mig till Sjövik så är Danne dit varje dag, antingen på lunchen eller efter jobbet, eller både och. Så han får fota eller så videosamtalar vi så jag får se vad som händer med hemmet vårt!

För någon dag sedan kom han hem och visade upp lite bilder. 
Hann bara se en bild så såg jag direkt att fönstren var satta för lågt. Han hade också reagerat på det när han var där. 

För lågt!


Och eftersom det är krav på att ha härdade glas om fönstren sitter lägre än 600mm från golv skulle det ha blivit riktigt tjorvigt (och dyrt) om det inte upptäckts och rättats till.

Så det ska göras om!
Men just nu är det taket som prioriteras. 

Danne har dessutom varit och tittat på två lägenheter i Nälden. Skulle underlätta en del att komma närmare. Cykelavstånd. 
För att skaffa en bil till just nu är inte att tänka på rent ekonomiskt. Därför jag vill flytta från stan och den dyra hyran också. 
Så den sista lägenheten väntar vi på besked om. 


Långa limträbalken på plats! 9.7m 115x360!

Och stora limträbalken över vardagsrum är uppe! 5.1m 115x630!

Hans våran nya snickare visar takhöjden. Men då jag inte träffat Hans än vet jag inte om han är en kortväxt eller lång person!

Takstolar och taktassar börjar komma dit dom ska vara!