Ritningarna!

 
 
 
Det här var det första förslaget vi fick på planlösningen från arkitekten. 
Men det slutade med att den blev ganska precis som jag ritat själv från början. 
Tyckte det var kul att kunna jämföra. 
 
Det som fanns som prioritet för mig var att en altan skulle finnas direkt i anknytning till köket.
Alla grillkvällar vill man slippa springa genom hela huset. 
Köket skulle också ligga nära entren för att inte behöva bära matkassarna långt. 
Vardagsrummet skulle ha en liten avskild hörna för att få en mysig känsla, och någonstans att hänga tv:n bland alla fönster. 
En öppenspis som skulle fungera lite som rumsavskiljare samt att man ska kunna se den både från matplatsen i köket och från vardagsrummet. 
Resten av rummen är bara ditsatta! Förutom stora sovrummet som jag ville ha längst bort. Och tvättstugan som var absolut prio att ha en egen ingång. Och stora badrummet. 
Sedan har jag tänkt till med rumsplaceringarna rent ekonomiskt med. Alla rum som kräver avlopp är placerade längs samma långsida för att det inte ska behöva bli rördragningar kors och tvärs över hela huset. 

Det är bara min vedspis och hörnskafferi jag fått tagit bort, tänkt om. Och ett loft. Jag ville ha ett loft. 
 
 
 
Och för att göra det ännu tydligare med vad vi ändrat på utifrån utgångsläget vi hade, då det redan var påbörjat en del då vi tog över!
Säljarnas ritningar: