Innerväggar

Jag hade inte varit i Sjövik på två veckor, så det hade hänt en del under tiden.
Hade ju aldrig sett huset utan ställning tidigare. Och aldrig sett hur det blev med ytterdörren och sidoljuset! Bara på bilder som Danne skickat till mig!
Snickarna har satt ångspärr på väggar och tak, reglat och läktat och allt vad det heter. 
Och reglat upp alla rum! 
Nu känns det lite större. Men man kommer nog alltid ångra att man inte byggde dubbelt så stort när man ändå höll på. 


Fattas ett fönsterbleck i vårt sovrumsfönster. 


Det är på sluttampen nu. Och eftersom vi har lås på dörrarna nu så lämnar snickarna det bara som det är inomhus. 
De tejpar och plastar. Så skräp blir det! 
Mest troligt kanske det är sista dagen, beroende på hur mycket vi anser som fattas. 
Idag kommer även företaget som ska spraya lösull i taket. 
Och på torsdag antar vi att företaget som ska sprayisolera grunden kommer. De har skjutit upp flera veckor nu så börjar bli aningens less.

Förstår inte varför jag inte tog några bilder efter vi städat. Dammsög till och med mitt egna hem för första gången i söndags!

Köket. Eller "stöket". 
Har fått dit skiljeväggen mot entrén och sedan har snickarna gjort en "låda" i taket där köksfläkten kommer hamna sedan. 
Blev verkligen spot on när jag jämförde med min köksritning! 

Vardagsrum

"Korridoren" 
Närmast till vänster blir ett gästrum. Innanför det ett hobbyrum. Jag törs inte säga "kontor" för Daniel vill gärna tro att han ska få ett eget fiskerum. 
Och innanför det vårat sovrum. 
Närmast till höger kommer "hundrummet", som vi kallar det. Men kommer bli som ett allrum, ett öppet genomgångsrum. Har faktiskt inga idéer på det alls. Så just nu är det ett rum till Allans leksaker bara. 
Innanför det kommer ett stort badrum. 
Och längst ned tvättstugan! 

Innertaken salas ned i rummen, men "korridoren" och "hundrummet" får fullhöjd.
I början tänkte vi sänka ned hela taket i den änden av huset. Men vi ändrade oss! 
Ser ut att bli lågt, men innertaket hammar runt 2.60. 

Vårt sovrum, där det kommer bli en inbyggd garderob med skjutdörrar mot tvättstugan. 

Badrummet, en del av. Toaletten kommer stå mot väggen som vinklar mot tvättstugan. Fri sikt utåt från sitsen! 

Utkik

Känns häftigt att vi har utökat den enda nyckel vi haft till Sjövik med några lite modernare!