Regnregnregn

Regnet gör så råspontluckorna inte kommer på plats.
Och lite sjukdomsbortfall har gjort att inget annat heller riktigt kommer på plats. 

Dethär har hänt sen sist!

Vi fortsatte att sätta reglar runt fönstren, eftersom vi trodde det skulle vara så. 
Efteråt kommer vi på oss själva att det är ju helt fel. 
Vi ska sätta Fasadskiva 30 innanför panelen, och då kan man inte regla upp såhär runt fönster. Då får man om man tänker efter köldbryggor. Just därför man använder fasadskiva, för att slippa dessa bryggor. 
Så det måste vi göra om. 
Sedan hade det blivit lite förvirring vilken sida av fasadskivan vindskyddet skulle sitta. 
Sååå det ska också rättas till. 
Och det kan inte vara helt lätt heller att hänga med då allt som gjorts på ett sätt förr ska göras annorlunda nu.

Det är helt sjukt vad mycket man lär sig! 
Igår spikade jag upp reglar runt hela grunden med spikpistol. Kan till och med ladda den! Kul bara en sån sak. 
Arga Snickaren skulle ha varit stolt över oss! 

Det var så fint, hur kvällssolen lös in i huset!



Jag och Allan letade lite bär medan husse var kvar på jobbet!

Så nu hoppas jag på bättre väder till veckan! För sen är det uppehåll en vecka för då är det älgjakt... 
Drömmen vore om panelen kunde sitta på plats, då har jag något att måla under min lediga vecka! 
Men det är att drömma det!