Ytterdörr!

Sådär. Lika lätt som det är att klicka hem ett par strumpor är det att klicka hem dörrar har jag nu fått erfara! 
Har inte hittat dörrar på de byggvaruhus som finns här, då de oftast inte har alla i lager. 
Vi valde bort de dörrar och sidoljuset Beijer räknat med. 
Så vi chansar att detta blir bra. Skulle det se fruktansvärt ut så får man väl byta sen då. 
 
Vi kom i alla fall överens om ytterdörren tillslut. Den som vi haft oeniga åsikter om. 
Jag tycker det är jättetråkigt med långsmalt stående glas i dörren tillsammans med ett sidoljus eftersom det känns som alla nya hus har exakt så. 
Därför kom vi sams om denna:
 
Ytterdörr från Diplomat. Sidoljuset är också från Diplomat. 
 
Inspirationsbilder: 
 
 
 
 
Däremot dörren in till tvättstugan fick Danne som han ville.
Valde en dörr med ett bredare glasparti för mer ljussinsläpp, också Diplomat!

Hade jag fått som jag velat hade dörren till groventre/tvättstuga varit helt i glas. 
Altandörren blev specialbeställd då jag ville att bröstningshöjden skulle vara i höjd med köksfönstren. 
Men är det någonstans man skulle haft helglasat så är det kanske i köket ändå?