Lister i värmen!

Vi bor kvar i torpet.
För det är lika olidligt varmt uppe i huset så vi kan lika gärna sova kvar där nere.
Samt så kan Danne jobba på medan jag ska sova under dagtid i helgen. 
Fy vilken helg att behöva jobba på!
Plågeri, och jag tål inte värmen alls. Ständig huvudvärk. 

I alla fall så har Danne kört på med listningen. 
Har fått upp innerdörrar och dörrhandtag nu också! 




Jag har målat lilltoan och den kommer bli så häftig! 
Så väntar med en bild på den tills den är klar! 
Ser själv fram emot att se det! 

Och så har jag börjat fylla köket med prylar. Packat upp flyttlådor.
Det är typ lika tråkigt att packa upp som att packa ihop. Bara det att nu packar man upp. Inser att man bordr ha haft grejerna i en annan låda. Flyttar om. Ändrar sig. Flyttar. Ordnar om. Inser att lådorna inte räcker till. 


Jag köpte ju dekorplast i trä att sätta i de öppna skåpen för mer pengar än vad som spenderats på kläder sista året...
Men det gick åt helvete så jag rev ut allt. Humöret. 
Blev rätt bra med golv ändå, då jag har en idé till köksön som jag ska göra av golvet. 




Rörmokarn har inte haft tid den här veckan så vi diskar fortfarande ute med trädgårdslangen. 
Danne ringde och beklagade sig över att han var inne på tredje vändningen på kallingarna nu. 
Men Rör-Daniel tyckte att det var sämsta anledningen till att läget är akut med vatten hos oss. För den kan vi sätta i bara. Tydligen. Eftersom allt är klart till den. 
Så tvättmaskinen ska Danne få plugga i imorn! 





Danne gräver det sista för sjövärmen. 
Så slangen kommer ner på botten ordentligt. 


Bokat tid med Storsjömäklarna också som kommer och ska göra en slutvärdering på onsdag! 

Så spännande! 

Sen blire att börja bygga altanen och bron. 
Sen garaget. 
Sen skulle man fått in tvättstugan där emellan! 

Men det hinns!