Avflyttningsbekräftelse!

Jag fyllde 30 år igår. 
Ända sedan jag flyttade in i den här lägenheten har jag drömt om den dagen man får uppsägningsblanketten i handen. 
Så jag kunde inte få en bättre 30-dagspresent!
 
 
 
Sista juni.
Det är snart. Det är för snart snart.
 
Medan jag sitter hemma efter att ha sovit lite efter nattjobbet och räknar på fönstersalningar, mdf, ekskivor, längder, bredder så jävlas Danne och Daniel i Sjövik med gipsskivorna. 
Så förhoppningsvis blir allt vi kan gipsa igen gipsat i helgen. 
Vi måste lämna där det ska göras installationer i badrum och för golvvärmen. 
 
Ventilationen som ska göras i grunden är inte ens påbörjat ännu. 
Och inte nog med det så hade vi beställt en kanal för lite så Danne ska knacka till en på jobbet. 
 
Sedan ska vi upp med taket. Men innan det skulle genomföringar för skorsten, spisfläkt och avluftning för avlopp ha gjorts. 
Och det kräver avväxlingar i balkar och allt möjligt. 
Och en skorsten. Har inte hunnit fixa det ännu.
 
Men startbesked för braskamin var lätt fixat.
Jag som gruvat mig hur tusan jag skulle få till sektionsritning i rätt skala och där man visar hur avancerat man styvat upp golvvbjälklaget med förstärkningar och klossar hit och dit.
Men ett mail med prestandadeklartioner senare så fick vi startbesked!
Tur!
 
Sedan ska spårade skivor för golvvärmeslangen läggas. Och dessa ska vi fräsa ur vändningarna för själva. 
Efter det måste vi säkert vänta på rörmokaren ska dit igen och lägga alla rör.
Innan vi kan lägga golvet. 
 
Jag tjatar på om anmälan om värmepump ska in till kommunen så vi kan ordna med sjövärmen så fort isen släppt då det förhoppningsvis är lägre vatten i Alsensjön då. 
Vi ska hitta någon som gräver åt oss, och helst hade jag velat passa på att finjustera hela "slänten" ner mot sjön. Helst gräva upp hela paddocken när man ändå har en stor grävare på plats. 
 
Så fort vattenbrunnen tinat fram så ska den helst tömmas, rengöras, spolas ur för att sedan ta vattenprov. För att sen fixa rätt vattenreningssystem. 
 
Håller på letar efter kakelsättare nu och det har gått över förväntan bra! Ska höra av oss till två företag till veckan!
Så förhoppningsvis kan de sätta igång enligt vårt tidsschema där i början på maj.
 
Braskaminen ska muras upp och sättas in. Har skickat iväg en förfrågan för jag tror det blir för övermäktigt att vi ska göra något liknande själva. 
 
I maj kommer även köket. 
Danne ska ta tjänstledigt några veckor i då i maj och jag har tagit ut semester som jag sparat. 
 
Inte nog med allt detta så ska vi fixa alla kontrollpunkter i kontrollplanen. Se till att alla skriver på att de tagit sitt ansvar. 
OVK- obligatorisk ventilationskontroll ska göras.
Inmätning av bostadshus ska göras. Krav från kommunen. 
En slutbesiktning ska göras - krav från både bank och kommun. 
En slutvärdering av mäklare ska göras. 
Ett slutintyg ska utfärdas. Sedan får vi ett interimistiskt slutbesked. Och kan flytta in.
 
Ungefär så ser det ut.
Fast min lista på datorn är mycket längre.